Wednesday, December 29, 2010

MAKE UP : MAMAT

Sebelum ini aku hanya berpengalaman menata rias bagi tujuan dinner dan bergambar.. tp kali ni menata rias penari.. tarian yang dipersembahkan adalah tarian kreatif.. sebelum tu, aku hanya membantu rakan aku iaitu TASHA merangkap sifu aku dalam bidang menata rias ni untuk make up kan penari-penari. tasha adalah salah seorang penarinya.. jd konsep make up ni dipilih oleh beliau.. dan aku menzahirkan sahaja konsep tersebut pd penari2 lelaki.. untuk penari perempuan tasha sendiri yang menata rias dgn menggunkan konsep yang sama..salh seorg daripada penari yang aku make up kan tue adalah mamat.. nak tengok hasilnya.. jom tengok..
untuk tujuan tarian make up memg seperti ini.. tebal dan agak too much.. tp masih boleh diterima akal dan sesuai dengan konsep dan tema tarian.. sebab apa penari2 perlu solekan yang tebal? mereka menari dipentas yang menggunakan lighting pelbagai warna.. limpahan spotlight dri pelbagai sudut pentas. sekiranya make up nipis digunakan.. alamatnya muka para penari akan malap.. gelap sahaja.. kan tidak elok seperti itu. jd jika sebelum ni anda mempersoalkan kenapa para penari ni make up tebal.. jd tu la jwpn nya..

1 comment: