Wednesday, December 29, 2010

MAKE UP : NAZRI

Siapa kata lelaki x boleh make up?
sebenarnya lelaki zmn moden skrg pun boleh make up.. tp perlu la make up yg sepadan untuk lelaki.. bukan menggunakan teknik atau cara make up seperti perempuan.. x ke haru biru bila lelaki pakai eyeshodow bewarna warni dan pakai bulu mata .. pelik sgt kalau mcm tue..
untuk lelaki make up yang sesuai adalah dgn menggunakan warna2 earth seperti coklat yg sesuai dengan warna kulit lelaki msia. bagi make up kali ini adalah utk nazri.. tujuannya untuk pergi ke dinner dengan tema arabic night.

setiap tukang make up ataupun juru make up ada caranya dan teknik yg tersendiri.. bg aku permulaan make up adalah dgn memakai konseler utk tutupkan bhgn jerawat, parut atau pun kesan hitam bwh mata.. kemudian liquid foundation dan seterusnya dgn pemakaian compact powder yg besesuaian dgn warna kulit. ramai dalam kalangan kita yg menggunakan compact powder yg tak bersesuaian dengan warna kulit. selagi ada jenama baru atau yg popular mesti rasa nak beli tp langsung x menghiraukan warna compact powder yg dibeli tue.. kemudian celak plak bg lelaki more to brown colour.. dan blusher dinasihatkan menggunakan warna coklat ataupun softpink.. aliskan lipgloss ataupun lipstik warna yang bersesuaian iaitu light pink seperti warna perkataan yg dihighlightkan itu.. kemudian shading dibuat untuk bg wajah kelihatan kurus..
mlm dinner tue nazri telah menang princes of the night.. congrate!!!

2 comments: