Wednesday, December 29, 2010

MAKE UP : RAHIDAH

Hai semua!!!
this entry nak cerita mengenai make up utk catwalk runway program MINGGU VOKASIONAL PENDIDIKAN KHAS DI UKM.. actually ni adalah kursus wajib perlu ambil untuk pengajian aku.. 1st klu ada yg tak tau aku masih student di UKM.. just forget it about that.. berbalik pd cerita majlis ni. aku ditugaskn utk mengendalikan program perasmian penutupan minggu vokasional ni. dan catwalk runway ni salah satu program mase majlis tersebut..
salah seorg model pd hari tu adalah rahidah.. cousemate aku.. mslh pd muka ida ialah jerawat.. tp sekali lagi conseler adalah benda wajib yg perlu untuk menutup wajah ida.. ida mempunyai mata yang sepet@kecil.. jd eyeliner adalah sgt membantu untuk menggalakkan mata ida. the reason why make up ida nampak natural kerana baju dan kain yg ida pakai ditaburi dengan labuci. so, sudah cukup menyerlah.. nak2 pulak majlis yg berlangsung ditempat terbuka dan waktu siang hari..
TIPS: sekiranya baju anda sudah menyerlah dari segi warna ataupun ditaburi manik dan labuci yg berkilau.. anda perlu tone down kan make up anda.. kalau baju dan make up anda terlalu menyerlah anda akan kelihatan seperti badut.. PERCAYALAH!!
thats me with ida.. sgt enjoy masa majlis tue.. so ape komen anda?

No comments:

Post a Comment